kolmapäev, 11. juuni 2014

Muusika ja valgus

On aeg järjekordse blogipostituse jaoks, mõned üritused olid isegi eelmise ja selle postituse vahel, aga nende lahkamine ei tundu üldse huvitav praegu, lõpupoole luban, et räägin ka neist.
Terve tänase päeva olen mõelnud selle peale, mis meil muusikamaastikul toimub ja kui raske on tegelikult tõsiselt head valgust teha ja kui head muusikat selle jaoks tegelikult vaja on. Hea valguse teeb minu arust muusikas rütm, selle vaheldumine erinevad dropid, arendused, variatsioonid jms. Mis on aga praegune muusika ja pop just peamiselt? Kogu loo ajal käib üks ja sama rütm, ei mingit progresseerumist ega vaheldumist, heal juhul üks drop ja mõned variatsioonid meloodiaga, mis teeb tegelikkuses valguse tegemisest paraja väljakutse, sest kuidas sa teed valgust huvitavalt, kui kõik millel valgus põhineb on selle ca. 3min jooksul umbes sama. Tänu sellele ongi rocki nii lihtne hästi valgustada, rock-muusikas on mida võtta valguse "põhjaks" ja see on lihtsalt defineeritud ning erinevate trummisoolode ning muude soolodega luuakse variatsioone ning kõik on lihtsalt ennustatav. Samuti on popiga see probleem, et tehakse sama asja nagu stuudios, aga minu arvates peaks olema kontsert ikkagi erinev, peaks olema mingi muu faktor veel lisaks selleks, et ma seda kuulama läheksin.
Selline teema on ajendatud sellest, et viimasel ajal olen saanud kriitikat oma valguse tegemise suhtes ja selle kohta kuidas kontserdid on ühenäolised, aga samas väideti, et rocki asjadega ei ole probleemi ja see on superluks. Noh muidugi eks mul on vähe kogemusi, aga samas nagu ei tohiks olla nii drastilist vahet, lihtsalt selleks, et teha head asja peab olema ka millele seda head asja teha. Paratamatult on seda head asja vähe ja ei satu minu keikkadele neid palju.

Eniveis
Vahepeal oli Hõbetraageldus, mis oli superluks kuigi ma tegin seda maxxyzega, mis tahtis progremise aeg hauda viia aga samas laivi aeg oli kõik ok.


Siis oli Padise Kloostrivaremetes selline muusik nagu Eivor, väga mõnus muusika. Esimest korda tegime videoprojektsiooni lava tagusele seinale, mis mõne loo puhul andis ülihead efekti. Eivor oli tegelikult selline esineja kellele oleks võinud teha väga mõnusat valgust, aga kuna ma käisin abis esimesel päeval asju ülesse panemas ja tegin natuke valgust ka kuid ei teinud ise confi siis oli suht keeruline. Seoses Eivoriga meenub mulle tema ülilahe helimees, kellel hea õnne jaoks oli kümmekond trolli helipuldi peal ja küsis veel minu käest ka, et ega mul vaja pole mõnda.












Järgmine päev oli Raplas suvekontserdite esimene osa ehk Smilers, Rock Hotel ja Moonshine. Tõsine signaalijama jäi sellest kontserdist meelde ning ajapuudus. Ammu polnud nii sodiks ennast ühegi üritusega tõmmanud kui sellega.





Mai lõpus olid Rakveres ja Tartu suve avapeod kus esines Termikas, Põhja Tallinn, Kõrsikud ja mitmed väiksemad artistid. Ühtegi väga suurt ebaõnnestumist meelde ei jäänudki (äkki siis ei olnud).



Eelmine reede oli Porkuni suve avapidu kus esinesid Smilers ja The Sun. Lõpuks, ma ütlen lõpuks liikusid washid kontrasse ning eestvalgus sai tehtud Paridega. Show oli kohe palju mitmekesisem ja ilusam. Nüüd oleks vaja mingeid LED nn bricke millega saaks toetada eestvalgust ning millega saab mõnes kohas värvida esinejaid. Porkunis proovisin pulti ka progreda hoopis teisiti kui ma olen harjunud, uus moodus hakkas meeldima ja jätan kasutusse.










Juuni kuu peaks veel huvitavam tulema jaanituled jms. aga sellest juba uues postituses.
Over and out.